بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی بالاخره بعد از چند سال عضو جدیدی از خانواده می نوت ها را معرفی کرد که در خواب عمیقی رفته بودند. عضو جدید هر چند با اختلاف زمانی زیاد از نسل قبلی معرفی شد اما پرقدرت و مصمم است تا بتواند سهمی از بازار را در دست بگیرد. می نوت 10 این عضو جدید است که در دو نسخه معرفی شده یکی می نوت 10 و یکی گوشی می نوت 10 پرو که در بررسی امروز در مورد نسخه معمولی یعنی می نوت 10 صحبت می‌کنیم که در حقیقت تفاوتی با نسخه پرو ندارد به جز در بخش تعداد عدسی‌های لنز اصلی و حافظه داخلی و حافظه رم.

بررسی گوشی می نوت 10 پرو

طراحی و ظاهر

Mi Note 10 Pro یک گوشی خوش ساخت است که دارای لبه‌های شیشه‌ای خمیده و قاب آلومینیومی محکم است. اگرچه به خوبی ساخته شده، طراحی آن آنچنان قابل توجه نیست و در واقع چیز جدیدی برای گفتن ندارد. در عوض، گفته می‌شود شیائومی بیشتر بر روی ارتقاء ویژگی‌های فنی و نرم افزاری کار کرده و توجه کمتری به طراحی داشته است. می نوت 10 پرو دارای صفحه نمایش نسبتاً بزرگ ۶.۴۷ اینچی است که کیفیت Full HD + را ارائه داده است. در قسمت پایین نمایشگر یک حاشیه باریک دیده شده در حالی که لبه بالای نمایشگر میزبان ناچ قطره‌ای است. بلندگون نیز در لبه بالایی جای گرفته است. همه دکمه‌ها در سمت راست گوشی قرار دارند. قسمت بالایی لبه سمت راست میزبان راکر تنظیم صداست و دکمه پاور به طور مستقیم در زیر آن قرار دارد.

در پایین، درگاه سیم کارت را پیدا خواهید کرد. این دستگاه از microSD پشتیبانی نمی‌کند. در قسمت زیرین گوشی درگاه USB-C، بلندگوها، میکروفون و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری قابل مشاهده است. در قسمت بالای گوشی یک میکروفون دیگر و یک بلستر IR وجود دارد. قسمت پشتی این گوشی طراحی تمیز و مرتبی دارد که دارای انعکاس جالبی بوده و البته جای اثرانگشت روی آن باقی خواهد ماند. در سمت چپ، ماژول پنج‌گانه دوربین را در یک خط مستقیم و نزدیک به لبه آن پیدا خواهید کرد. در سمت راست دوربین‌ها، چهار فلش مختلف وجود دارد. شیشه صفحه نمایش و قسمت پشتی این گوشی با پوشش Gorilla Glass 5 محافظت می‌گردد.

 صفحه نمایش

گوشی شیائومی می نوت 10پرو دارای صفحه‌نمایش 6/47 اینچی با لبه‌های خمیده در طرفین و شکاف در قسمت بالا بوده و این صفحه‌نمایش از وضوح تصویر +Full HD با نسبت 9:15 : 9 برخوردار است و یک حسگر اثر انگشت در پایین صفحه قرار دارد. این نمایشگر OLED در گوشی می نوت 10 پرو شیائومی از روشنایی 430 نیت بهره برده و به گفته‌ی شیائومی حداکثر روشنایی این دستگاه به 600 نیت نیز خواهد رسید. همچنین استفاده از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 ، خیال شما را از مقاومت بالای صفحه نمایش در برابر ضربات را راحت خواهد ساخت.

بررسی گوشی می نوت 10 پرو

 دوربین

در می نوت 10 پرو پنج دوربین روی قاب پشتی گوشی قرار دارد که بی‌شک جذاب‌ترین بخش مربوط به این گوشی نیز هست. دوربین اصلی ۱۰۸مگاپیکسلی دارای اندازه سنسور ۱/۱٫۳۳ اینچ است این امر به گوشی اجازه می‌دهد تا در محیط کم نور کارایی مناسبی را ارائه دهد.
در زیر لنز اصلی، یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره با زوم اپتیکال دو برابر پیدا خواهید کرد، البته این لنز تثبیت کننده نوری ندارد. با این حال، در لنزهای زیر آن این امکان وجود دارد. یک لنز تله فوتو ۵ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر ، یک لنز اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو مستقل برای ثبت تصاویر از فاصله‌ی ۱٫۵ سانتی‌متری سوژه نیز در این گوشی استفاده شده است.

شیائومی ادعا می‌کند این لنز اولین بار در یگ گوشی موبایل بکار رفته است. یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در بریدگی بالای نمایشگر آن قرار گرفته که به طور کلی بسیار خوب عمل کرده و تصاویر باکیفیت و طبیعی را ثبت می‌کند. در Mi Note 10 Pro همچنین Night Mode 2.0 نیز پیش‌بینی شده که می‌تواند به جای عکس‌هایی با فایل JPEG، فایل‌های خام RAW تولید کند تا بتوانید جزئیات و محدوده دینامیکی بهتری داشته باشید. در مورد کیفیت تصویر باید گفت که ارائه رنگی مطلوبی داشته اشباع و شدت رنگ نیز طبیعی است. در حالت پرتره، جدا کردن سوژه از پس‌زمینه به خوبی مشهود است. با این وجود تصاویر کمی شارپ به نظر می‌رسند؛ اما به طور کلی خوشایند است.

نرم افزار

سیستم‌عامل دستگاه اندروید نسخه 9 است و رابط کاربری می یو ای نسخه 11 روی آن نصب شده که رابط کاربری‌ای بسیار دوست داشتنی است. این رابط کاربری علاوه بر اینکه ظاهر خیلی جذاب و چشمگیری دارد قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی هم دارد که سبب می‌شود خیلی خوب بتوانید از پتانسیل گوشی خودتان استفاده کنید.

 

همه چیز در این رابط کاربری زیبا و دوشت داشتنی است. می‌توانید به خوبی به عنوان یک رابط کاربری که مدت‌ها شما را خسته نمی‌کند روی آن حساب کنید به علاوه اینکه کاملا نرم و روان کار می‌کند. صفحه قفل طراحی ساده اما کاربردی‌ای دارد. در صفحه اصلی می‌توانید دو حالت را برای نمایش برنامه‌ها انتخاب کنید که در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همان صفحه اصلی به نمایش در می‌آیند که پیش از این هم در گوشی‌های شیائومی این روند را می‌دیدیم اما حالتی جدید به این رابط کاربری اضافه شده که به وسیله آن می‌توانید برنامه‌های نصب شده روی گوشی را در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور داشته باشید و از صفحه اصلی برای استفاده از برنامه‌های پرکاربرد خودتان و ویجت‌ها بهره ببرید.

 

نوتیفیکیشن بار بخشی کارآمد در این رابط کاربری به حساب می‌آید که علاوه بر نوتیفیکیشن‌ها که کامل و جامع هستند به تعداد زیادی سوییچ دسترسی دارید که به شما امکان کنترل کاملی روی گوشی می‌دهد بدون اینکه به بخش تنظیمات مراجعه زیادی داشته باشید.

گوشی موبایل می نوت 10 پرو

 سخت افزار

با وجود تمامی ویژگی‌های بالا ، شاید مشخصات پردازنده شیائومی می نوت 10، کمی شمارا از خرید آن دل‌سرد نماید. چرا که پردازنده بکار رفته در Xiaomi Mi Note 10 ، همسو با امکاناتی نظیر دوربین پنجگانه ، صفحه نمایش و قیمت آن نیست. انتظار میرفت شیائومی در این گوشی نیز، از پردازنده‌ی قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 استفاده نماید تا می نوت 10 و می نوت 10 پرو را به یک گوشی تمام عیار و به‌قول عامیانه ، همه‌فن حریف تبدیل کند. پردازنده استفاده شده در می نوت 10 پرو، اسنپدراگون 730G بوده که قدرت بسیار بالایی در اجرای بازی‌ها دارد اما شاید در سایر زمینه‌ها حرف آنچنانی برای گفتن نداشته باشد. اما دقت داشته باشید که اسنپدراگون 730G با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 618GPU، اورکلاک گرافیکی 15 درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 730 دارد که می‌تواند فریم‌ریت‌ و گرافیک بهتری را پشتیبانی کند.این گوشی دارای حافظه داخلی به حجم 128 گیابایت میباشد. شایان ذکر است حافظه رام 6 گیگابایتی نیز میتواند در زمینه پردازش تصاویر و بازی‌ها کمک زیادی به شیائومی می نوت 10 نماید.

 باتری

شیائومی می نوت 10 پرو به یک باتری بزرگ ۵۲۶۰ به عنوان منبع تغذیه تکیه می‌کند، بنابراین این امر حس می‌شود که عمر باتری بسیار عالی است. همچنین اسنپدراگون ۷۳۰جی از لحاظ مصرف انرژی نسبت به Snapdragon 855 بسیار کارآمدتر است و باعث افزایش عمر باتری می‌شود. به طور متوسط روزانه، حدود هفت ساعت و نیم نمایش قابلیت پخش فیلم داشته که در مقایسه با وان پلاس 7 تی به طور متوسط حدود پنج ساعت و نیم قابلیت پخش فیلم داشته عملکرد عالی را از خود نشان داده است. Mi Note 10 همچنین از یک شارژر ۳۰ واتی بهره می‌برد و در یک ساعت و شش دقیقه به طور ۱۰۰٪ شارژ می‌شود.

گوشی موبایل Mi Note 10 pro

نتیجه گیری

به طور کلی ، شیائومی می نوت 10 و پرو را نه میتوان بعنوان یک پرچمدار شناخت نه یک گوشی میان رده (به مانند دیگر گوشی‌های سری می نوت شیائومی)، بلکه میتوان آن را ترکیبی از هر دو دانست. دوربین با کیفیت و امکانات فوق‌العاده ، باتری قدرتمند با قابلیت فست شارژ 30 واتی، ظاهربسیار شیک و بهره‌گیری از صفحه نمایش امولد از ویژگی‌های مشترک می نوت 10 با پرچمداران شیائومی بوده و پردازنده اسنپدراگون 730G با پردازنده گرافیکی Adreno 618 نیز از ویژگی‌های مشترک می نوت 10 با گوشی‌های میان رده میباشد. علاوه بر موارد بالا ، قیمت مناسب، ظاهر شیک و صفحه نمایش خمیده محصول ، میتواند اشتیاق شمارا برای داشتن می نوت 10 چندبرابر کند. برای تهیه گوشی کلیک کنید.

مزایا

  • نمایشگر کم‌نظیر 6.47 اینچی با فناوری Super AMOLED و پشتیبانی از HDR10
  • تراشه 8 نانومتری قدرتمند Snapdragon 730G با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 618
  • دوربین اصلی 5 تایی با لرزشگیر اپتیکال دوگانه و امکان فیلم‌برداری آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه
  • حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر
  • ورودی جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • طراحی زیبا و شیک
  • سیستم‌عامل اندروید نگارش پای 9.0
  • باتری فوق‌العاده قدرتمند
  • دارای رادیو FM
  • 8 گیگابایت حافظه رم
  • امکان اتصال از طریق اینفرارد و NFC
  • کیفیت ساخت استثنایی

 معایب

  • تراکم پیکسلی پایین تر نمایشگر در مقایسه با سایر پرچمدارن
  • عدم پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 5G
  • نبود درگاه کارت حافظه




:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی می نوت 10 پرو , بررسی گوشی می نوت 10 پرو , شیائومی می نوت 10 پرو , قیمت گوشی می نوت 10 پرو , خرید می نوت 10 پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: